au pair of the year :D - Reisverslag uit Angmering, Verenigd Koninkrijk van Irene Buying - WaarBenJij.nu au pair of the year :D - Reisverslag uit Angmering, Verenigd Koninkrijk van Irene Buying - WaarBenJij.nu

au pair of the year :D

Blijf op de hoogte en volg Irene

14 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Angmering

Ik dacht laat ik mijn blog maar weer eens bijwerken en toen ik op de site kwam zag ik dat mijn laatste blog alweer 2 maanden geleden was geschreven. De tijd vliegt om en heb het te druk (of heb geen zin ;p) om te schrijven!

Er is zoveel gebeurd in de tussentijd! Ik zal jullie is proberen om een beetje bij te praten, dan weten jullie weer een beetje wat ik heb meegemaakt en snappen jullie dat ik nog echt niet weg wil!

Mijn vorige blog was op de verjaardag van Frankie, dat is echt al weer een eeuwigheid terug.

Dat weekend na Frankie's birthday was mijn eerste weekend dat ik terug was en dat het huis in de verkoop stond. Dit betekende dat ik om 10 uur het huis uit moest zijn, mijn kamer netjes opgeruimd moest zijn en ik tot 4 uur 'weg' moest blijven, voor het geval er houseviewings waren. Daar ging een van mijn uitslaap dagen :(
Zaterdag ben ik toen maar met vriendinnen naar de film geweest ' 12 years a slave' echt een mooie film! En op zondag heb ik samen met Chiara wat gedronken in Chichester. Dus binnen een week dat ik terug was had ik mijn standaard plaatsjes alweer bezocht :)

Daarna begonnen de normale werkweken weer. Op woensdag had ik mijn 'angst' om naar de dokter te gaan overwonnen en ben ik oogdruppels gaan halen, want sinds ik terug was in Engeland was mijn oog ontstoken :s Maar hier in Engeland gaat de dokter er wat anders aan toe, want je hebt echt de huisarts, maar je hebt ook gewoon de drogist waar je zonder recept van de huisarts naar toe kan om dingen te kopen, super handig :)
en na mijn drogistbezoekje heb ik gezellig gelunched met Rebecca en Nora. Ook ben ik die avond naar de pub geweest met Jack & Rhu, dus had woensdag wel een drukke dag.

De volgende zaterdag moest ik weer het huis uit om 10 uur en ben ik met mijn hostdad en kids naar Shoreham-by-Sea gereden, en heb daar lekker met de hond gelopen naar Lancing-college.
Mijn zondag was wel weer wat socialer en ben ik met wat meiden naar Chichester gegaan en heb daar gelunched en wat gedronken.
Mijn dagjes weg met vriendinnen was rond deze tijd van het jaar een beetje saai, maar met slecht weer wil je niet echt iets gaan bezoeken, dus was het vaak standaard lunch en/of ergens wat drinken.

Die week erna ben ik weer begonnen met hardlopen (dat duurde ook maar 2 weken, daarna werd ik weeer lui ;p) Ik had pianoles weer gecancelled en ben in plaats daarvan op dinsdag met de meiden wezen lunchen.
Dit was wel een vervelende week en zat ik er eigenlijk even helemaal doorheen. De kinderen waren 's ochtends echt niet leuk (en dat terwijl ze net vakantie hadden gehad) en mijn hostparents hadden een super erge ruzie en ik zat er echt midden in. Die avond dat dat was ben ik wel even naar de pub geweest met mijn hostmamma en daarna met Rhu en dat had ik wel echt nodig.
Mijn weekend had ik gewoon ook echt nodig, even weg van huis:
Op vrijdagavond was ik gezellig wezen bowlen met Jana, Elza en Chiara, was weer eens wat nieuws om te doen!
En op zaterdag had ik een dinner& filmavondje met Rebecca, want ze was alleen thuis. Het vervelende alleen als ik naar haar hostfamily'shuis ga, dat het zoo koud is (het is een oud huis) en ik had deze keer al een extra trui meegenomen en dikke sokken en still I was freezing. Dat is dus niet echt heel erg fijn :s

Daarna weer een standaard weekje, waarin ik de serie '24' heb afgekeken (hier was ik al sinds begin november mee bezig) en Rebecca vertelde me tijdens onze wekelijke lunch een site waar ik super veel series op kan terugkijken, heb op dit moment 'revenge', 'beauty&the beast', 'once upon a time' al weer helemaal gekeken en ben nu bezig met 'Game of Thrones' :)

Op zaterdag hadden we een ingeboekte houseviewing en mijn hostmum moest ze rondleiden, dus moest ik eventjes werken, dus ben ik met de kinderen gaan ontbijten in de Sainsbury in Rustington. Maar had daarna nog genoeg tijd om naar Arundel toe te gaan en wat te drinken met Lea en een nieuwe au pair Violetta.
Zondag was een rustig dagje en het was super lekker weer dus ik heb lekker gewandeld met de hond :)

En toen was het alweer februari :o Die week heb ik mijn laatste pianoles gehad, het werd me te duur voor wat ik leerde en wil graag toch nog wat geld sparen (niet dat dit lukt, want houd nu nog minder over dan waarneer ik pianoles had en weet echt niet waar ik het aan uit geef, maar geniet wel, dus dan is het goed, niet waar? ;))
Die week heb ik ook veel met mijn hostmum over van alles gepraat, vooral over de kinderen, want ik zat nog steeds een beetje in het diepe. Ik had namelijk waarom zou ik leuke dingen met ze doen als ze horrible tegen mij zijn, maar mijn hostmum zei dat ik me daar gewoon boven moest zetten en dingen moest plannen. En het was waar, want ik had die donderdag dus cupcakes gebakken en zij mochten ze dan versieren naar school en op vrijdag had ik de tekenspullen uit de kast gehaald en het waren de twee beste middagen die ik in lange tijd had gehad!

De week dus goed afgesloten en mijn weekend goed begonnen: pub met Rhu en Jack en heb echt gelachen :) Jammere van het weekend was dat het echt guur was en dat het dus weer een standaard weekend besteding was, lunchen en wat drinken in Worthing met Rebecca en Nora. Wat wel weer goed was, was dat ik niet meer persee om 10 uur het huis uit moet zijn, maar dat ik hier kan blijven (zolang ik maar wakker ben en mijn kamer opgeruimd is om 10 uur) dus slaap nu vaak 'uit' tot 9.45 :)
En op zondag wat drinken en bijkletsen met mijn hostmum:)

De laatste week voor 'half term' viel valentijnsdag en dat wilde ik niet zomaar voorbij laten gaan. In ieder geval, dat probeerde ik niet te doen, ik wilde ze een kaart laten maken voor hun moeder en vader, maar mijn kinderen hebben een eigen wil, dus dat werd hem niet, maar ze hebben wel gezellige knutsel middagen gehad.
Ik had de woensdagmiddag tijdens mijn lunchmeeting met Rebecca wel een knuffeltje en een chocoladehartje voor ze gekocht en deze kregen ze op vrijdagmiddag en ze waren door het dolle heen, dus dat werd gelukkig gewaardeerd :)

De vakantie liep anders dan mijn andere vakantie's met de kinderen, want de oude au pair Samy en zijn vriend Ibanez hadden zichzelf uitgenodigd voor een weekje vakantie. Dit was echt super gezellig! Het leek alsof ik een weekje broers had hier in Engeland :) Ik kwam zaterdag na een ochtendje met mijn hostmamma wat te hebben gedronken en smiddags bijgeklets te hebben met Rebecca thuis en toen waren hun er ook. Had een beetje gerekend dat ze me zaterdag ook mee 'uit' namen, maar dat deden ze niet, dus dat was een beetje een domper, maar toen ik hoorde dat ze geen eens thuis waren gekomen, was ik er eigenlijk wel blij om en ben ik met Nora naar Brighton geweest en heb ik lekker geshopt :)(daar gaat dus mijn geld heen ;p)
Op maandag heb ik mijn ochtend gespandeerd aan monopoly spelen en pannenkoeken bakken. En ik hoefde maar te werken tot 4 uur en daarna ben ik naar London gegaan om Samy en Ibanez te zien en met hun een nachtje uit te gaan:) Dit was mijn eerste keer uitgaan weer na Nederland, dus ben helemaal los gegaan (a) I needed it. Op dinsdag had ik een ontbijt in het hostel waar we sliepen en ik had echt een vakantie gevoel. Dit is zo fijn, dat ga ik volgend jaar wel echt missen! Tijdens mijn Londen nachtje kreeg ik te horen dat ik 1 van de 3 finalisten was voor au pair of the year, toen kon mijn Londontrip helemaal niet meer stuk natuurlijk:)
Rond 11 uur hadden we afgesproken met mijn hostmum en de kids en we hebben er een gezellig dagje London van gemaakt, waarin we naar Abbey Road zijn geweest en er natuurlijk een foto hebben gemaakt, gelunched hebben, naar het National Historic Museum en Buckingham Palace zijn geweest en daarna als afsluiting lekker pizza hebben gegeten :)
Woensdag en Donderdag waren voor mij hele werkdagen, maar de kids hebben zich echt top gedragen. maar ondanks dat ik elke dag om 8.15 moest beginnen ben ik woensdag wel naar de pub geweest met Samy en Ibanez, als er dan jongens aanwezig zijn en ze vragen je mee uit kan je natuurlijk geen nee zeggen ;p
en op vrijdag had ik vrij en ik plande naar het strand gaan, want het was zulk lekker weer, dat idee had mijn hostmum ook, dus toen waren we toch maar weer samen gegaan met Samy erbij :) Na het strand vertrok Samy weer naar huis en toen was het huis naar mijn gevoel wel weer stuk leger
byebye brothers :(
maar heb gelukkig genoeg vriendinnen om die leegte op te vullen en was die zaterdag met Nora naar Littlehampton geweest en daarna hebben we in Findon ergens wat gegeten en heb ik bij haar geslapen. Op zondag samen met haar naar worthing en wat gedronken met Rebecca & Caro.

School begon weer! het fijne van een vakantie is dat de kids en ik een goede band opbouwen en daar heb ik de weken daarna profijn van, want ze zijn erg aanhankelijk dan en vaak is het relaxed en gedragen ze zich :)
Ik heb deze week echt veel geslapen, maar moest bijslapen van de vakantie, wat wel zonde was, want het weer was super lekker. Op woensdag heb ik hier wel van genoten en hebben Rebecca en ik gepicknicked en ik had de hond meegenomen, zodat die ook even lekker los kon gaan op het strand :)
Donderdag hoorde ik dat ik au pair of the year was, dit betekende dat ik een conferentie kon bijwonenen en dat ik een award zou krijgen bij de au pair of the year ceremonie. Ik was echt zo blij! Totdat ik hoorde dat ik een speech moest geven, toen werd ik wat minder blij, maar dit gaat goedkomen! :)

Ik begon Maart goed, lekker naar Brighton met Lea with good weather en 's avonds een house party. Waar van ik van te voren zei dat ik sws de laatste trein terug zou pakken en uit eindelijk toch gecrashed heb in the house waar het feest was omdat het veelste gezellig was om weg te gaan ;p na een kort nachtje ben ik fris en fruitig naar het centrum van Worthing gegaan en heb ik daar Frankie (de oudste) ontmoet, zodat ik mijn 'wat drinken' belofte bij 50 stickers kon nakomen. Dus gezellig ochtendje met haar gehad en nadat ze was opgehaald heb ik nog even een uurtje rondgedwaald, maar daarna toch maar naar huis gegaan en lekker rustig in mijn eigen kamer wat gefreubeld :)

Aangezien ik me best verveelde de laatste weken in mijn eigen tijd, series kijken gaat na een tijdje ook best vervelen, moest ik wat verzinnen om te doen. Nu had mamma in november voor mij, eigenlijk als geintje, wol, breinaalden en haaknaalden meegenomen. Ik heb uit verveling deze week mezelf via een youtube filmpje leren haken en ben nu dus echt aan het haken geslagen! Heb nu dus wat te doen als ik verveeld ben :)
Ondanks ik daar dus druk mee bezig was, was het dinsdag de 4e, wat de laatste dag van Carnaval is voor de Nederlanders, hier shrove tuesday, wat betekend PANNENKOEKENN! Ik heb 's ochtends pannenkoeken gebakken voor de kids als lunch, smiddags werd er pannenkoeken gebakken voor mij en Ali door Lea en savonds stond ik weer pannenkoeken te bakken, heb er dus voor de komende weken wel genoeg gezien, maar het was wel lekker! :)
Op donderdag was het World Book Day en de kinderen mochten verkleed als hun favoriete karakter van hun favoriete boek, het leek een beetje Carnaval, zo was Mac 'Robin Hood', Millie 'the worst witch' and Frankie 'Mad Hatter' was echt leuk om ze zo te zien :)

Mijn laatste weekend heb ik doorgebracht in London, want het was de verjaardagsparty van Marlieke (Nederlandse vriendin) Ik had tegen de middag de trein gepakt en had eerst een ander Nederlands meisje ontmoet die ook au pair is hier in Engeland. Dit was zo vreemd, want iedereen die ik hier leer kennen is van een ander land en moet ik dus Engels tegen praten, en tegen haar kon ik gewoon Dutch praten, dat was wel even wennen. Einde van de middag ben ik naar Marlieke gegaan en hebben we lekker pizza gegeten en 's avond naar de pub en een afterparty bij haar thuis. Na heerlijk te kunnen hebben uitgeslapen (geen gillende kids om me heen) hadden we heerlijk kunnen ontbijten op het dakterras en hebben we de middag doorgebracht in een park in London, want het was zo ontzettend lekker weer, like 18 degrees, maar dat was het volgens mij ook in Nederland :)
en toen was mijn weekend alweer afgelopen en ben ik alweer bij deze week met mijn verhaal :)

Het is hier nu echt lente en ben dus heel veel buiten, zo heb ik maandag gewandeld met Cherry (een vriendin van mijn hostmum & moeder van vriendinnen van de kids) op dinsdag heb ik hardgelopen en heb ik gelunched met Nora & Rebecca en 3 nieuwe au pairs :)
Op woensdag ben ik met mijn hostmum naar Chichester geweest en hebben we wat gedronken en gelunched en heb ik een jurkje gekocht voor mijn award-ceremony, want jaja dat is aankomende zondag al!
Op donderdag heb ik foto's opgezocht en mijn speech geschreven voor de award-ceremony en heb ik me ingeschreven voor de NED :)*jeej* en dit allemaal in het zonnetje <3
en vandaag was het heel erg mistig, maar dit was totaal niet erg, want ik ben niet helemaal lekker, dus heb geslapen en dat ga ik nu binnen een half uurtje weer doen, want ik wil niet ziek zijn dit weekend!

Het is echt een lange blog geworden en hoop dat ik jullie aandacht een beetje kon houden tot het einde! maar 2 maanden schrijven waarin veel gebeurd is, is gewoon veel!

Nu het zulk lekker weer is, zal ik komende weken wel meer dingen gaan doen en zal ik misschien wat meer schrijven, zodat ik kleinere blogjes heb, want makkelijker leest :) maar nu mijn eerst aankomende weekend ga ik zondag naar Londen met mijn hostmamma en ga ik mijn award in ontvangs nemen en een speech geven waar iedereen van achterover valt *grapje natuurlijk* ben waarschijnlijk de hele middag stikzenuwachting, maar ik ben weer een ervaring rijker daarna. en zeg nou zelf een 2 minuten speech tegenover een nachtje in een super nice hotel midden iin londen EN een extra dagje vrij :) Ook krijg ik super veel publiciteit, want iedereen wil me interviewen, als ik het goed heb kom ik op de aupair agency site (de engelse en de nederlandse) op de site workingmums.com, de site van WYSE, de IAPA site, misschien in de krant (als mijn hostmum er een stukje voor schrijft) en in een boekje van Angmering. Ik wordt nog beroemd! ;p

Verder nog een kleine update over hoe de rest hier verloopt: Huis nog niet verkocht, maar toch wel hele positieve houseviewings(als we ze hebben) Ouders nog steeds onder een dak, maar hier gaat misschien verandering inkomen (ondanks geen verkocht huis)
Sfeer nog steeds drama, maar ben er aan gewend, dus zoo erg is het niet
Kinderen zijn opzich wel lief, komt misschien ook door het weer, ze kunnen lekker hun energie kwijt op de trampoline of rennend door de tuin!
en natuurlijk SUMMER IS COMING! :D

Liefs Irene aka IAPA au pair of the year (yes I'm proud of myself, may I? ;p)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Angmering

Irene

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 10634

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 08 Augustus 2014

au pair jaar

Landen bezocht: