schoolroutine; TOP! - Reisverslag uit Angmering, Verenigd Koninkrijk van Irene Buying - WaarBenJij.nu schoolroutine; TOP! - Reisverslag uit Angmering, Verenigd Koninkrijk van Irene Buying - WaarBenJij.nu

schoolroutine; TOP!

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Angmering

De tijd vliegt echt voorbij, het is alweer vrijdag en alleen vanmiddag nog even werken en dan heb ik alweer weekend!
Nu ik nog even een half uur rust heb, voordat ik de kinderen weer van school ophaal, kan ik wel even mijn blog bijwerken :)

Het is echt geweldig dat de kinderen op school zitten, want het is zo lekker rustig!
Ook ben ik echt niet meer jaloes op al mijn studerende vriend(inn)en, terwijl ik 2 weken geleden nog stikjaloers was, vanwege hun intro, lach ik ze nu uit met al hun dikke studieboeken, hoorcolleges, werkcolleges, projecten, projectgroepjes, lange dagen, treinreizen, huiswerk, en dergelijke.
Jammer genoeg heb ik dat volgend jaar ook gewoon, dus ga ik nog genieten van dit jaar, voordat ik me ook volop in het studentenleven stort:D
En zo geniet ik dus van mijn niks doen:

Vorige weekzzondag heb ik gewoon de hele dag thuis gezeten, uitgeslapen, beetje voor me uit staren, tv kijken en contact met vrienden uit Nederland hebben. Lekker niks doen dus :)
Mijn hostdad is aan het eind van de middag weg gegaan voor een week, voor zijn werk, en cursus of een kamp of iets dergelijks, en daardoor is de sfeer in huis wel een stuk gezelliger, (maar ja dat kan je verwachten je als je nog steeds samen in een huis woont, terwijl je gescheiden bent..)

Maandag was het laatste vakantiedag van de kinderen, dus heb nog maar een keertje een boswandeling met ze gemaakt, om ze nog beetje bezig te houden, mijn laatste lange dag. Daarna mochten ze kiezen wat voor lunch ze wilde, dat werd dus 'Ireen's eggy bread', Wentelteefjes dus.
Na de lunch hebben ze heel lief gespeeld en heb k gezellig meegespeeld :)

Op Dinsdag begon de schoolroutine. Om 7.15 begon ik aan mijn ontbijt en de kinderen waren toen al aangekleed en hadden hun ontbijt al bijna op. Ik dacht bij mezelf ohw als dat altijd zo gaat, dan is dat wel makkelijk :)
Nadat ik met de kinderen naar school ben gefietst en naar hun klaslokaal heb gebracht, ben ik terug naar huis gegaan.
Dan begint de echte rust, van 9 tot 3 niks te hoeven doen. Heerlijk, maar saai. Ik ben maar begonnen met aan mijn conditie te werken, dus heb een uurtje hardgelopen, daarna in bad geweest(ik dacht dat dat wel hielp tegen spierpijn, niet dus :( ) en toen had ik van 12 tot 3 niks meer te doen, dus heb een beetje voor me uitgestaard en met iedereen gewhatsappt(het is erg fijn dat alle studenten altijd teru appen) sud heb me tot 3 uur vermaakt en daarna Mac opgewacht(15.05) en daarna op Millie en Frankie gewacht(15.30) Dan ben je om 4 uur thuis, praatje een beetje met ze, moet je vaak boos op ze worden, want op school moeten ze wel lief en braaf zijn anders krijgen ze straf, maar het is daarom thuis des te erger :( en daarna eten koken en dan is mijn hostmom alweer thuis en heb ik vrij en ga ik gewoon lekker voor de tv hangen of lezen ofzo.

Op woensdag kwam ik erachter dat ze toch niet altijd zo snel zijn, jammer genoeg, en moet ik ze sochtends aansporen om op tijd klaar te zijn.
Nadat eigenlijk heel het schoolgedoe en avondprogramma hetzelfde is heb ik op woensdag middag gelunched in Worthing met Rebecca (au pair in Worthing)

Donderdag krijg ik echt door dat de ochtendroutine voor school een drama is :( gelukkig is mijn hostmom er altijd om mij te helpen :) (eigenlijk help ik haar(a))
Terwijl de kinderen op school doen, heb ik gewoon echt weer een rustdag en zit ik lekker in de tuin, want ja in Engeland kan het ook 26 graden zijn:)

En vandaag is het alweer vrijdag en moet ik de kinderen over 15 minuten alweer ophalen. Vandaag heb ik voor de eerste keer(in 3 weken!) mijn paraplu (heb ik dankzij mijn lieve tante) moeten gebruiken, want it was raining cats and dogs vanmorgen. Toch wezen hardlopen toen het alleen nog maar miezerde en toen ik thuis kwam was mijn hostmom ok thuis, want die werkt vandaag vanuit huis, dus gezellig met haar gelunched, maar verder moet ik mezelf bezig houden, maar dat gaat eigenlijk beter dan ik dacht, dacht dat de tijd echt heel langzaam zou gaan, maar dat is dus echt niet zo, fortunately!

Zoalsje leest geniet ik van mijn rust en van het niks doen, echt de schoolroutine is top! en kan er zeker een heel jaar mee leven :)
Dit weekend druk weekend, maar daar schrijf ik na het weekend, op maandag wel weer over :)

  • 06 September 2013 - 16:23

    Annemieke:

    je bent vergeten dat je een superleuke avond op Skype had met mij en Victoria....

  • 06 September 2013 - 20:44

    Melanie:

    Ik zal je toch nog even jaloers maken op mijn studentenleven. Samenwerken in het meest geweldige groepje op de wereld, waarmee ik mijn droge humor kan delen. Verder een hele leuke student ontmoet, maar dat wist jij al :P En natuurlijk gezellig stappen op donderdagavond. Ik vermaak me wel als gloednieuwe student in het altijd gezellige Eindhoven. Eindhoven de gekste, tot volgend jaar Irene!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Angmering

Irene

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 10657

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 08 Augustus 2014

au pair jaar

Landen bezocht: