Exploring - Reisverslag uit Angmering, Verenigd Koninkrijk van Irene Buying - WaarBenJij.nu Exploring - Reisverslag uit Angmering, Verenigd Koninkrijk van Irene Buying - WaarBenJij.nu

Exploring

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Angmering

De tijd gaat echt zo snel, probeer eigenlijk elke vrijdag een blog te schrijven, maar daar had ik geen tijd voor en nu is het alweer woensdagavond!

Mijn laatste blog heb ik geschreven toen ik beetje ziek was op vrijdag, dus daar ga ik op verder.
Ik ben zaterdag dus wel ziek geweest :( hierdoor kon in niet naar Worthing om Mette te ontmoeten en het ergste was dat ik niet uit kon gaan in Brighton voor de verjaardag van Petra. Wel heb ik heerlijk de hele dag geslapen en savonds een beetje Expeditie Robinson bijgekeken :) want ja blijft wel Nederlandse natuurlijk en dan moet ik dat wel volgen (a)

Op zondag was ik weer opgeknapt en ben ik een middag in Brighton geweest samen met Lea. Brighton is echt een top stad. Het is groot, maar toch heel gezellig en knus, verschillende winkelcentra's, een pier (en een verroeste afgebrande oude pier), strand, zee, veel vegetarische restaurantjes. Echt geweldig!
na aangekomen te zijn, hebben we wat gewandeld, heerlijk gegeten in een vegetarisch restaurantje, nog meer rondgelopen, op zoek gegaan naar Rebecca en Mette die ook die dag naar Brighton waren. Tijdens onze zoektocht even de Primark binnen gegaan.
Onze zoektocht opgegeven en maar gewoon een hot chocolate gedronken in Costa, waar Rebecca en Mette ons vonden. Ondanks het weer, koud, harde wind en regen, was het echt een leuke dag!
en dat was mijn weekend alweer..

Maandag stond mijn wekker weer om 7 uur en stond iik om 7.30 weer parraat voor de kids. Omdat we tijdens de ochtendroutine het gedraal en gezeur zat waren, zijn we gaan kijken of het met stickers zou werken.
Als ze na het eten(vanaf dan join ik hen) hun lunchbox en aankleden en alles doen, voor 8 uur, zonder gedoe en silly behaviour, krijgen ze een sticker en de twee meiden waren om 7.45 al klaar en Mac 7.55, die stickermethode werkt dus echt top.
Ik ben in mijn vrije tijd met mijn hostmom gezellig wat wezen drinken in Rustingstoke(next village) en veel gepraat over hoe alles verliep en dergelijke.
Daarna heb ik de kinderen weer opgehaald van school en heb ik ook de stickermethode gebruikt voor het opruimen van hun schoolspullen en het werkt echt wonderbaarlijk goed!
Savonds heb ik geskyped met familie en met vrienden, wat echt wel heel gezellig was :)

Op dinsdag hebben we weer de stickermethode gebruikt en nadat ze naar school waren ben ik naar mijn pianolerares gegaan en heb half uurtje les gehad.
daarna ben ik teruggegaan naar huis en heb ik weer keertje hardgelopen.
na de afternoon-school-routine heb ik op de bank filmpje gekeken.
Woensdag ben ik na de morning-school-routine een rondje in het bos gaan lopen met de hond en daarna naar Chichester geweest for a lunch with Lea, want het was haar verjaardag en hebben we ook nog hot chocolate and a muffin gehad :)
Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Angmering en mijn kindjes op te halen.

Omdat de stickermethode wel werkt, maar alleen een sticker niet genoeg was naar mijn mening, dat zou op den duur dan niks meer betekenen, hebben we besloten dat ze bij een aantal stickers 'prijzen' krijgen. Bij 10 sticker mogen ze nu een keer kiezen wat ze als avondeten willen.
Dit is voor mij ook meteen handig, want dan krijg ik meteen meer inziicht in wat ze echt lekker vinden :) Hierdoor gingen ze weer een beetje extra hun best doen, bijkomend voordeel.

Op donderdag kon in het offline zijn echt niet meer volhouden en heb ik in mijn vrije tijd eigenlijk alleen beetje gewhatsapped en ik heb piano gespeeld, maar het was eigenlijk een nutteloze dag.

Vrijdag was het een beetje hetzelfde als op donderdag, als werkte de stickermethode vandaag niet heel goed, jammer genoeg! maar smiddags kwam mijn Hostmom 'vroeg' thuis (4.15) en daarna zijn we gezellig met zijn allen naar het strand in East-Preston geweest.
Ik dacht, laat ik is vroeg naar bed gaan, want morgen Londen, maar toen ik toch de Titanic aanzette, moest ik deze wel afkijken, want je zet Leonardo Dicarprio niet zomaar af natuurlijk ^^

Op zaterdag ben ik om 10 uur op een trein richting London gegaan. Op het station London Victoria ontmoette ik Lea en 2 van haar Franse vrienden. Ik heb met hun tot 2 uur in Londen gelopen en heb Buckingham Palace, Big Ben en nog een ander gebouw(zelfs van binnen) gezien en daarna heb ik Marlieke ontmoet, wat wel even duurde omdat we allebei aan een andere kant van the road stonden, wat niet echt werkt in een drukke stad als London met super veel mensen om elkaar. Na afscheid te hebben genomen van Lea en haar vrienden, ben ik met Marlieke door heel Londen (de Westminster side) gelopen. Het was echt heel gezellig! Heb daar gegeten, daarna gezellig wat gedronken in een soort pub bij haar in de buurt.
Na uitslapen (10 uur, gelukkig!) zijn we na een ontbijtje weer op weg gegaan, eerst heel veel marktjes bezoch en daarna naar de Tower of London en London Bridge. Daar hebben we ook wat gelunched en toen we bij mijn station waren, toch maar eerst nog wat gedronken, zodat ik alsnog 2 uur later vertrok dan eerst 'gepland'
Om 9 uur was ik weer thuis en haalde mijn hostmom me, heel lief, weer op bij het station en heb ik daarna gezellig met haar bijgepraat onder het genot van een glas wijn :)
Ik heb echt een top weekend gehad in London, het leek veel langer dan gedacht, leek beetje op vakantie, lekker gegeten, opzich wel goedkoop weekendje, lekker weer gehad, veel gezien, geen gillende kinderen om me heen, vooral nederlands kunnen praten en heb een nieuw 'soort' thee ontdekt, Chai latte, dankzij Marlieke, en het is echt zooo lekker :)
Ik ga echt vaker naar London, echt een wereld opzich!

Op maandag wat ik echt heel moe, nadat ik mijn morning-school-routine met de kinderen had gedaan, ben ik op een stoel gaan zitten en heb ik maar een beetje hun schooluniforms gestreken en verder heb ik niks gedaan en gewoon een chill dagje gehad. Smiddags weer op de kinderen gepast en was het tijd voor een van de kids hun lievelingseten, broccoli, oven potatoes and meatballs. Gelukkig had ik voordat ik de hele lievelingsetenbij10stickers-afspraak maakte tegen ze gezegd dat ze sws altijd iets moesten proeven zonder gezeur, want daardoor hebben ze allemaal iets gegeten en was het echt gezellig aan tafel :)
Savonds weer gezellig geskyped met family and Oma :)

Dinsdag had ik na de morning-school-routinge weer pianoles. Ik moet nu dus echt leren met 2 handen iets anders te spelen, en ik ben daar echt heel slecht in, dus dat wordt veel oefenen deze week...
Daarna had ik nergens zin in, dus heb ik ook helemaaal niks gedaan,behalve in het zonnetje gezeten, dat is echt zo fijn aan het au pair zijn, als ik niks wil doen in mijn vrije tijd, dan hoeft dat ook niet :)
en toen de afternoon-school-routine, waarbij we weer lievelingseten hadden: sausages, rawvegetables and baked beans.

en dan zijn we alweer aangekomen bij vandaag.
Na de morning-school-routine ben ik maar weer is gaan hardlopen, want dat had ik alweer tijdje niet gedaan en na een douche heb ik heerlijk een lunch gehad met Rebecca in Worthing en hebben we ons weekend London (zij was ook naar London geweest, met haar broer) besproken en weer gezellig bijgekletst.
Daarna weer de kinderen opgehaald bij school en gezellig aan de keukentafel wat gekleurd en knitech(ofzoiets) gedaan.
en als avondeten weer een lievelingsmaaltijd: gebakken gnocci, raw vegetables en meatballs.
en nu de kinderen naar bed zijn, ben ik mijn blog aan het bijwerken terwijl ik Pirates of the Caribean kijk en weer is geniet van mijn vrije avond :)

Lang verhaal, maar ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb gepraat over wat ik hier beleef in mijn geweldige, chille au pair jaar en zodat jullie me niet vergeten, terwijl I am exploring England :)

Liefs xx

ps I will add some photos tomorrow!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Angmering

Irene

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 10660

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 08 Augustus 2014

au pair jaar

Landen bezocht: